Zarządzanie relacjami z Klientem - korzyści

Filozofia CRM przynosi korzyści, dzięki obopólnej współpracy przedsiębiorstwa oraz wybranych kluczowych klientów, zwiększenia zysków, dzięki ograniczeniu kosztów poniesionych na nierentownych nabywców, wzrostu satysfakcji klientów, a co za tym idzie również zwiększenia ich lojalności, a także poprawy sprzedaży oferowanych produktów lub usług. W praktyce koncentracja na kluczowym kliencie i zastosowanie działań mających na celu poprawę lojalności klientów, pomaga zaoszczędzić koszty sprzedaży i marketingu nawet o 80-90%.

Wdrożenie systemu CRM w organizacji ma swoje odzwierciedlenie na dwóch podstawowych poziomach:

  • strategicznym
  • operacyjnym

Na poziomie strategicznym prowadzi do większej satysfakcji klientów, mniejszej ilości skarg i reklamacji, zwiększeniu lojalności klientów i zwiększeniu sprzedaży.

Na poziomie operacyjnym zaś do zwiększenia skuteczności działania sprzedawców (dzięki między innymi eliminacji części działań administracyjnych), zwiększenia efektywności kampanii reklamowych i promocyjnych (poprzez ograniczenie działań nie przynoszących pozytywnych rezultatów), uporządkowania informacji wewnątrz firmy, a także łatwemu dostępowi do potrzebnych informacji.

Do najważniejszych korzyści jakie można osiągnąć dzięki wdrożeniu filozofii CRM możemy zaliczyć:

  • zwiększenie sprzedaży
  • zredukowanie czasu sprzedawców przeznaczonego na czynności administracyjne
  • zwiększenie efektywności wykonywanych działań po-sprzedażowych
  • zmniejszenie kosztów zmiennych
  • obniżenie kosztów rekrutacji i szkolenie pracowników
  • wprowadzenie spójnego systemu obsługi klienta dla całej firmy

Korzyści te osiąga się przede wszystkim poprzez:

  • zwiększenie efektywności działań promocyjnych
  • zmniejszenie kosztów promocji
  • zaoszczędzenie czasu pracy pracowników działu promocji
  • pełną kontrolę budżetu przeznaczonego na promocję
  • badanie efektywności poszczególnych działań promocyjnych
  • kontrolę pracy Działu Handlowego poprzez m.in.:
  • ocenę stanu rozmów z poszczególnymi klientami w całej firmie
  • zaawansowaniu rozmów z danym klientem
  • identyfikację klientów, z którymi rozmowy utknęły w martwym punkcie
  • ocenę handlowców z punktu widzenia:
    • nowo pozyskanych klientów potencjalnych i ich stosunku do ilości pozyskanych zamówień
    • wielkości nowo pozyskanych kontraktów z podziałem na klientów nowych i stałych
    • dziennych i tygodniowych kontaktów z klientami (z podziałem na nowych i stałych)
    • kontaktów z uwzględnieniem ich rodzaju (wizyty, telefony, e-maile, listy)
    • kontaktów z uwzględnieniem osób z którymi handlowiec się spotyka (decydenci, decydenci merytoryczni, użytkownicy, sekretarki, recepcjonistki)
    • sprzedanych produktów przez handlowca
    • sukcesów, porażek i odroczeń kontraktów

Przed wdrożeniem systemu trzeba określić jakie są procesy biznesowe firmy i zastanowić się jaką strategię CRM warto wybrać. Na podstawie strategii CRM, odpowiednio zbudowanej na potrzeby organizacji, możemy definiować wymagania systemu informatycznego i przystąpić do jego wdrażania.

 
Zaufali nam
Oprogramowanie CRM - GoNet CRM ul. Sosnowiecka 89 31-345 Kraków
tel. (+48) 12 379 31 55 tel. (+48) 12 379 31 54 email:

copyright KIM GROUP 2014

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Plików Cookies. Ustawienie przeglądarki internetowej umożliwiające stosowanie plików „cookies” oznacza zgodę na ich stosowanie. [x]