Aktualności
CRM całościową strategią firmy
29.06.2018
Proste rozumienie CRM jako zarządzania kontaktami z klientami nie przyniesie przedsiębiorcy zakładanych korzyści (a już na pewno nie maksymalnych).
Aby w pełni osiągnąć zakładane cele termin CRM należy rozumieć jako:
- rozwiązanie infastrukkturalne pozwalające zidentyfikować i zwiększyć wartoś klientów
- właściwe narzędzia i środki, dzięki którym możliwe jest wzmacnianie motywacji najbardziej dochodowych klientów do lojalności czyli ponownych zakupów
Ważne jest aby osiągnąć jak najlepszą średnią wartość klientów. Często wiąże się to z korektą sposobu funkcjonowania przesiębiorstwa. Czasem ważnym elementem jest też modyfikacja podejścia do prowadzenia działaności. Powinno nastąpić ukierunkowanie na zwiększenie zadowolenia klientów z oferowanych im dóbr. Wszystkie te zmiany są koniecznę dla osiągnięcia wymiernych korzyści.
Jednak to nie wszystko. Aby zmaksymaliwoać zyski z wprowadzenia systemu klasy CRM, to musi on zostać właściwie wdrożony oraz prowadzony według odpowiedniej strategii. Oceny obranej strategii dokonuje na trzech płaszczyznach: czasu, wyników handlowych oraz realizacji celów.
Najczęściej wymienianymi celami oprogramowania CRM są:
- Zgrmoadzenie informacji o kontrahencie czyli jego poznanie i zrozumienie. Aby to osiągnąć należy odpowiednio zarządzać i przetwarzać posiadane informaje
- Segmentacja klienta czyli takie jego sprofilowanie aby proponować mu deykowane dobra
- Prowadzenie działań przez poszczególne segmenty firmy, mających celu utrzymanie usatysfakcjonowanego klienta
Czy ty wiesz jakies są Twoje cele? Pobierz demo programu GoNet CRM https://www.gonetcrm.pl/demo i przetestuj oprogramowanie, które pomoże ci je osiągnąć!
tel. (+48) 12 379 31 55 tel. (+48) 12 379 31 54 email: gonet@kim.pl
Centrum ustawień cookie