Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator CRM - co to jest system CRM? Funkcje i możliwości CRM - GoNet CRM
Zostań Partnerem
Skonfiguruj swój CRM
Umów prezentację

CRM. Co to jest CRM? Funkcje i możliwości systemu CRM

Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management - skrót CRM) to koncepcja zarządzania, w której główny nacisk kładziony jest na budowanie długotrwałej więzi z klientem oraz zdobyciu jego lojalności. Zatem filozofia CRM to nic innego jak nieustanne pogłębianie i podnoszenie jakości więzi z klientem. Zebrane informacje na temat historii współpracy z klientem jest świetnym źródłem wiedzy dla działu sprzedaży i marketingu.

Oczywistym faktem jest, że pozyskiwanie nowych klientów kosztuje znacznie więcej niż utrzymanie tych, którzy już skorzystali z oferty firmy. Koszty te można zredukować, pod warunkiem, że przyjęty w firmie system CRM jest adekwatny do specyfiki działalności. System CRM pozwala uporządkować i usystematyzować całość procesu sprzedaży oraz dobrać odpowiednie narzędzia marketingowe. Funkcje systemu powinny być dopasowane do branży, potrzeb przedsiębiorstwa.

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność sprzedaży i zoptymalizować czas poświęcony na procedury z nią związane – zainwestuj w system CRM. Zobacz, co to jest i jakie korzyści przynosi takie oprogramowanie Twojej firmie.

Definicja CRM

Na początek warto spojrzeć, co mówi definicja CRM. Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management - CRM) to koncepcja zarządzania, w której główny nacisk kładziony jest na budowanie długotrwałej więzi z klientem oraz zdobyciu jego lojalności. CRM zakłada, że taniej jest utrzymać obecnego klienta niż pozyskać nowego, dodatkowo nie każdy klient jest "opłacalny" dla firmy, dlatego trzeba skoncentrować się przede wszystkim na klientach przynoszących największe zyski. Koncepcja Zarządzania Relacjami z Klientami polega na identyfikacja kluczowych dla organizacji klientów, zastosowanie wobec nich odpowiednich strategii utrzymywania, efektywnej współpracy oraz wpływania na wzrost zadowolenia tych klientów.

Drugim założeniem systemu CRM jest uporządkowanie wewnętrznych procedur i dostarczanie informacji dotyczących każdego klienta na każdym etapie jego historii. Wszystkie informacje dostępne są w jednym miejscu. Na tej podstawie możliwe jest określenie opłacalności pozyskania klienta, czasochłonności jego obsługi i kosztów jego pozyskania. System pozwala sprecyzować najbardziej korzystny lejek sprzedażowy, także w ramach realizowanych projektów i kampanii, mierzyć ich skuteczność i efekty.

Jak ważne jest zarządzanie relacjami z klientami?

Klienci, których firma już zdobyła mogą jej przynosić kolejne profity, o ile przedsiębiorstwo zadba o zachowanie z nimi odpowiednich relacji. Pozyskanie nowego zainteresowanego ofertą wiąże się z poniesieniem wysokich kosztów działań marketingowych. Tymczasem zadowolony odbiorca może być dla firmy nie tylko źródłem kolejnych zleceń, ale również i nowych klientów – dzięki rekomendacjom.

Dzięki systemowi CRM można podejść indywidualnie do każdego z odbiorców i ocenić, z którym z nich współpraca jest dla firmy najbardziej rentowna. Nasze oprogramowanie powoduje, że łatwiej można dbać o zarządzanie relacjami z klientami, dzięki czemu nie dojdzie do sytuacji, w której którykolwiek z odbiorców zostanie pominięty w działaniach.

Kolejną zaletą naszego systemu do zarządzania relacjami z klientami jest możliwość pracy zarówno z małymi bazami danych, jak i z bardzo dużymi, składającymi się z tysięcy rekordów. Przy takiej liczbie trudno byłoby zapanować nad wszystkimi danymi bez wsparcia rozwiązań informatycznych. Z systemem CRM zarządzanie relacjami z klientami jest łatwiejsze i skuteczniejsze. 

Systemy CRM to zarządzanie relacjami z klientami

I rzeczywiście, clou systemów CRM to zebranie w jednym miejscu i uporządkowanie wszelkich procedur związanych z kontaktami z klientami, na każdym etapie lejka sprzedażowego. Dbanie o relacje z klientami wymaga indywidualnego podejścia do każdego z nich. Proces ten jest bardzo czasochłonny i wymagający, aby ułatwić sobie to zadanie można skorzystać ze specjalistycznego oprogramowania. Programy CRM to technologia i miejsce, gdzie przechowywane są wszystkie informacje o klientach, partnerach, dostawcach i wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób związani są z przedsiębiorstwem. Dzięki takiemu rozwiązaniu w łatwy sposób można sprawdzić historię klienta, zarządzać korespondencją, przygotować i wysłać oferty, wybrać najbardziej opłacalnych klienów, zorganizować pracę handlowców. Odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM sprawia, że firma – bez względu na skalę prowadzonej działalności – znacznie skuteczniej kontaktuje się z potencjalnymi i obecnymi klientami i zyskuje pewność, że żaden z nich nie zostanie pominięty. Sama praca w oparciu o system CRM staje się prostsza i sprawniejsza. To zatem rozwiązanie, w które warto zainwestować.

GoNet CRM to więcej niż CRM... to także:

  • narzędzie do ofertowania
  • narzędzie do zarządzania projektami
  • narzędzie do elektronicznego obiegu dokumentów
  • sposób na usprawnienie pracy telemarketingu
  • Twoje biuro dostępne z każdego miejsca na Ziemi
  • system dostosowany do Twoich potrzeb

GoNet CRM pozwoli Ci zrozumieć wartości którym kierują się Twoi Klienci. Dzięki temu  zbudujesz z nimi relacje, których celem jest lojalność i zysk.

Funkcje i możliwości systemu CRM

Możliwości, jakie oferują rozwiązania związane z systemami CRM są niezwykle szerokie. Z roku na rok pojawiają się nowe funkcje, a przede wszystkim możliwość personalizacji – tak, aby praca w systemie CRM była jak najlepiej dopasowana do specyfiki procesów biznesowych. Dlatego zalety z korzystania z CRM odnoszą zarówno duże korporacje, jak i firmy z sektora MŚP. Jednym słowem: bez względu na to, czy baza klientów ma kilkaset, czy kilkanaście tysięcy rekordów – z CRM-em jest znacznie łatwiej zarządzać każdym etapem współpracy. Co ważne, dobry CRM pozwala zintegrować wszystkie procesy związane z zarządzaniem obsługą klientów – od stworzenia i edytowania bazy danych, przez organizację komunikacji, zespołowej pracy w obszarze sprzedaży, aż po analizę uzyskiwanych wyników. To wszystko przynosi nieocenione korzyści we wszystkich obszarach związanych z realizacją procesów biznesowych. A oto najważniejsze funkcjonalności, które uwzględnia strategia CRM.

GoNet to mobilny CRM

Dzięki dodatkowym modułom nasz system posiada wszelkie funkcjonalności mobilne, które doskonale sprawdzą się poza biurem. Dzięki nim zyskujesz stały dostęp do bazy danych, informacji o swoim kontrahencie, danych kontaktowych, planowania spostkań, generowania raportów i wielu innych. To czego potrzebujesz to tablet lub smartfon z oprogramowaniem Andriod i dostęp do Internetu.

Nasza aplikacja może być dostosowana do potrzeb różnego typu przedsiębiorstw, co sprawia, że praca handlowców jest jeszcze bardziej skuteczna i efektywna. W porównaniu z innymi systemami CRM posiadamy możliwość dostosowania modułów, które są dostępne w wersji mobilnej, tak aby jak najskuteczniej pracować z programem.

Zarządzanie relacjami z klientami w CRM

Relacje z klientami to serce każdego systemu CRM. Dlatego oprogramowanie koncentruje się na organizacji kontaktów z potencjalnymi, obecnymi i przyszłymi kupującymi. Zarządzanie klientami obejmuje m.in.:

  • zapisywanie historii kontaktów z danym klientem – m.in. wszelkie próby nawiązania z nim współpracy, podpisane umowy, kupione produkty – wraz z datami, a także danymi pracownika, który podejmował kontakt,
  • usprawnienie komunikacji – np. narzędzia ułatwiające wysyłkę mailingu lub faksów,
  • sprawne przygotowanie dokumentów dla klienta – np. ofert lub zamówień,
  • nadawanie klientom odpowiedniego statusu – w systemie można oznaczyć, czy jest to klient aktywny (którego zlecenie jest aktualnie realizowane), stały, nowy itp.,
  • grupowanie klientów – np. z podziałem na region, branżę działalności czy specyfikę realizowanych zamówień, aby można było efektywniej personalizować komunikację z nim,
  • przypomnienie o kontaktach – handlowiec może dzięki systemowi Customer Relationship Management otrzymywać przypomnienia o konieczności ponowieniu spotkania, wysłania maila, przekazaniu kontaktu dalej itp.,
  • prowadzenie przejrzystego kalendarza.

Co ważne, istotną funkcją zarządzania relacjami z klientem, jest również możliwość dodawania notatek i komentarzy ze spotkań / rozmów telefonicznych oraz wysłanych do niego wiadomości. Dzięki temu sprzedawca może w dowolnym momencie prześledzić, jak wyglądała dotychczasowa relacja i dostosować się do kontekstu. Obecnie nie sposób wyobrazić sobie obsługi klienta bez wewnętrznego systemu zapisującego jej przebieg i historię. To szczególnie ważne, gdy osoba zajmująca się obsługą klientów kontaktuje się z setkami podmiotów lub przejmuje bazę po innym pracowniku. Baza informacji usprawnia proces zarządzania relacjami z klientami, zwiększa skuteczność sprzedaży i podnosi jakość obsługi klienta.

Baza danych klientów w programie CRM

Baza CRM to niezwykle przydatne narzędzie zarówno w kontekście planowania kontaktów z klientami i ich optymalizacją, jak i analizy sytuacji firmy. Można w niej zapisać wszystkie istotne informacje o kliencie, włączając w to:

  • dane teleadresowe,
  • dane rejestrowe (np. NIP czy REGON, niezbędne przy szybkim przygotowaniu umowy),
  • typ kontrahenta, jego branża

i wiele innych – specyficznych dla charakteru prowadzonej działalności. Im więcej danych wprowadzonych do bazy CRM, tym łatwiejsze wyszukiwanie konkretnego klienta lub grupy. Oprogramowanie jest wyposażone w wyszukiwarkę z wieloma – spersonalizowanymi – filtrami. W efekcie obsługujący je pracownik może np. szybko wyszukać klientów z danego regionu, z którymi dawno nie był nawiązywany kontakt. Tak dotrze do grupy docelowej o dużym potencjale sprzedażowym, a efektywność jego działań wzrośnie. Dlatego baza danych CRM to prawdziwy skarb dla marketera.

Analiza sprzedaży

CRM sprzedażowy to system, który koncentruje się nie tylko na bieżącym wsparciu relacji z klientami. Równie istotne są bogate dane analityczne, których dostarcza. O jakie informacje chodzi? Wszystko zależy od tego, jakie potrzeby ma firma korzystająca z oprogramowania. Przydatne mogą być jednak raporty uwzględniające np.:

  • bieżące wyniki finansowe – zarówno „globalne”, jak i z podziałem na konkretne grupy klientów, a także z uwzględnieniem porównania z danymi historycznymi,
  • typy produktów i rozwiązań, które sprzedają się najlepiej,
  • statystyki związane z przełożeniem liczby kontaktów na sfinalizowane transakcje, a także charakteru tych kontaktów (np. wykorzystanego kanału).

To tylko kilka przykładów danych, dzięki którym firma może obiektywnie spojrzeć na obecnie realizowane procesy sprzedażowe, a następnie wprowadzić usprawniające je zmiany. Dogłębna analiza danych, których dostarcza platforma CRM pozwoli krok po kroku wypracować jeszcze lepsze metody komunikowania się z rynkiem i skutecznym pozyskiwaniem każdego klienta.

Analiza efektywności pracowników

System informatyczny CRM jest również przydatnym narzędziem dla menadżera zespołu sprzedaży. Dane, które wygeneruje baza danych, pozwolą ocenić efektywność pracowników działu i przełożenie ich starań na mierzalne wyniki. Oprogramowanie CRM może m.in. dostarczyć informacji o:

  • skuteczności działania poszczególnych handlowców – zarówno prezentując indywidualne wyniki pracowników, jak i zbiorowe dla całego działu (w efekcie można szybko określić, czy plany na dany okres zostały zrealizowane),
  • statystyce zadań – a więc ilości zadań, jakie wykonali poszczególni pracownicy w określonym czasie. Można zweryfikować np. częstotliwość kontaktów z klientem, ich charakter, długość i efektywność.

Ponadto system w kilka sekund może wygenerować informacje o „zapomnianych” klientach, a więc takich, z którymi już dawno nie było kontaktu. To pozwoli odświeżyć relacje z nimi.

Korzyści z wdrożenia systemu CRM

Już sam przegląd funkcjonalności systemów CRM jasno pokazuje, jak wiele korzyści płynie z jego wdrożenia. Warto je jednak zebrać w jedną listę. Najważniejsze atuty wdrożenia oprogramowania CRM to:

  • zwiększenie efektywności sprzedaży marketingu – CRM dba o to, aby każdemu klientowi poświęcić odpowiedni dużo uwagi i by kontaktować się z nim regularnie, co przekłada się na budowanie bliższych relacji z wyższym potencjałem sprzedażowym,
  • optymalizacja procesów sprzedażowych – aplikacja CRM automatyzuje wiele procedur i pozwala na szybsze wyszukiwanie niezbędnych informacji, przez co skraca się czas potrzebny na efektywną obsługę kupującego,
  • poprawa efektywności obsługi posprzedażowej – tak, aby móc lepiej podtrzymać relacje z kupującym, który sfinalizował transakcję i zmaksymalizować szansę na jego powrót,
  • ułatwienie pracy zespołu sprzedażowego – obecność CRM usprawnia wdrożenie nowych pracowników do działania w oparciu o kulturę organizacyjną firmy. Wspiera również pracę zespołową.

Oprogramowanie CRM dla firm

System CRM dla firm to rozwiązanie, które przyda się każdemu przedsiębiorstwu prowadzącemu relacje z wieloma klientami. Bez względu na to, czy mowa o dużej korporacji, czy o małej, rodzinnej firmie – można bez trudu znaleźć oprogramowanie CRM dla firm oferujące niezbędne funkcjonalności. A czy darmowy CRM dla małej firmy to dobry pomysł? Zdecydowanie lepszym jest wybranie komercyjnej wersji szytej na miarę – w optymalnej cenie, ale w pełni dopasowanej do specyfiki procesów biznesowych. CRM dla firm szczególnie sprawdza się w branżach nakierowanych na dystrybucję oraz w logistyce.

System CRM w firmie sprzedażowej

CRM dla handlowców to podstawowe narzędzie codziennej pracy. Oprogramowanie ułatwia im korzystanie z bazy klientów, dodawanie nowych rekordów, a także bieżącą obsługę kupujących. System CRM marketing pozwala spersonalizować komunikację tak, aby klient na każdym etapie lejka sprzedażowego otrzymał odpowiednio sprecyzowane wiadomości, a handlowiec zaoszczędził czas. CRM sprzedażowe może się również koncentrować jedynie na zadaniach związanych z finalizacją transakcji – tak, by obsługą posprzedażową czy pozyskiwaniem leadów zajęły się inne działy firmy.

System CRM w logistyce

System CRM logistyka może wykorzystać na wiele sposobów – przede wszystkim zarządzając relacjami z klientami podczas realizacji konkretnych zamówień. Co ważne – oprogramowanie może się zintegrować z innymi niezbędnymi aplikacjami, np. z programem fakturująco-magazynowym. Dzięki temu informacje o zamówieniach automatycznie trafią do magazynu, a cały proces zostanie zrealizowany sprawniej i bez pomyłek. Dlatego w nowoczesnej logistyce CRM to absolutna podstawa.

Demo CRM. Sprawdź GoNet

Chcesz wiedzieć, jak działa system CRM w praktyce? Sprawdź przykłady, testując darmowy CRM w wersji demo i zobacz jak obsługa klienta może być prosta i intuicyjna. Taką możliwość daje Ci GoNet. Bez żadnych zobowiązań możesz przetestować kompletny system klasy CRM. Prezentacja pozwoli Ci ocenić w praktyce, czy to rozwiązanie odpowiednie dla potrzeb Twojej firmy i powzoli Ci na usprawienie procesu sprzedaży i marketingu. Pamiętaj, że GoNet to personalizowane systemy CRM, które:

  • można obsługiwać zarówno przy pomocy komputera, jak i aplikacji mobilnej,
  • są dopasowywane do specyfiki działalności firmy – sam dobierasz moduły i funkcjonalności, które są Ci niezbędne,
  • użytkowane są przez ponad 150 zadowolonych klientów,
  • usprawniają procesy sprzedaży i obsługi klienta,
  • zwiększają skuteczność i efektywność działu handlowego,
  • wspierają budowę długotrwałych relacji,

Skontaktuj się, aby pobrać darmowy program CRM online i poznać przykłady jego zastosowania. CRM system to tylko GoNet!

 
Zaufali nam
Oprogramowanie CRM - GoNet CRM ul. Sosnowiecka 89 31-345 Kraków
tel. (+48) 12 379 31 55 tel. (+48) 12 379 31 54 email:

copyright KIM GROUP 2014-2024
Centrum ustawień cookie